KA-50 sraigstasparnis

Rusai, kaip ir amerikiečiai vis dar žaidžiau šaltąjį karą, taip rodydami savo technines gales, kaip antai naujas jų sraigtasparnis „Juodasis Ryklys“.

Vienas iš naujausių Rusijos karinių oro pajėgų atstovų yra Kamovo firmos sukurtas sraigtasparnis KA-50 turintis “Juodojo Ryklio” pravardę. NATO jam suteikė kodinį pavadinimą “Hocum”. Kamovo firmos sraigtasparniai skiriasi nuo kitų sraigtasparnių tuo, kad jie neturi uodegos sraigto, ir vietoj vieno pagrindinio sragto jis turi du bendraašius sraigtus.
Bendraašių sraigtų sistemos dėka Kamovo sraigtaspatniai yra ypatingai vikrūs skrendant tiek mažu, tiek dideliu greičiu. Lyginamieji bandymai parodė KA – 50 pranašumą prieš klasikinio tipo ( pagrindinis sraigtas + udegos sraigtas ) sraigtasparnius. Dėl šios priežasties specialistai mano, kad KA-50 turi neblogai atrodyti oro mušyje, bet Juodasis Ryklys skirtas kovai prieš šarvuotas kovines mašinas ( tankus, transporterius ) ir prieš kovinę techniką turinčią priešlėktuvinę ginybą. Jo tikslas – netikėtai pasirodyti, trumpai būti matomumo ribose – greitai praskristi per mūšio lauką, paleisti keleta kovinių raketų ir greitai dingti, nespejus priešininkui atidengti atsakomosios ugnies.
Tokia taktika sumažina galimybę sutikti priešiniko sraigtasparnius, bet neatmeta jos. Bet jei taip atsitinka Ka-50-tojo priešininkas turi labai mažai šansų numušti ji. Juodasis Ryklys yra ne tik labai vikrus sraigtasparnis, bet ir nepaprastai greitas. Pilnai ginkluotas jis negilaus nėrimo metu gali pasiekti daugiau nei 390 kilometrų per valandą greitį. Jei Juodojo Ryklio pilotas nenuotaikoje kautis, jis papraščiausiai gali pabėgti. Ka-50 yra vienas iš greičiausių sraigtasparnių pasaulyje, bet kad jis greitas tai dar nereiškia kad jis gali tik pabegti iš kovos lauko. Šis sraigtasparnis gali būti kietas riešutelis bet kokiam priešininkui.
Juodasis Ryklys gali skristi į kovą pakrautas apie 2000 kg amunicijos. Pagrindinę šio sraigtasparnio amuniciją sudaro 30 mm greitašaudis kulkosvaidis 2A42, 12 prieštankinių raketųVIKHR ir 80 oras-oras klasės raketų IGLA-V. Tokios ginkluoties KA-50 yra ypač pavojingas. Šiuo atveju pagrindinis ginklas yra viršgarsines VIKHR raketos, kurių skridimo nuotolis daugiau nei 8 kilometrai. Ši automatinė Lazariu vedama raketa skirta sunaikinti šarvuotą techniką, bet tuo pat metu Vikhr raketos yra universalus ginklas kuris gali sunaikinti bet kokį realų taikinį, kaip įtvirtintus gynybos taškus, sraigtasparnius, lėktuvus, radarus ir t.t.
Po sekmingų Ka-50 bandymų 1995 metais, pasibaigė Ka-50 dieninės versijos projektas, ir inžinieriai pradėjo sukti galvas prie naktinės šio sraigtasparnio versijos. Ji viešai buvo pristatyta 1997 metais. Ka-50N beveik niekuo nesiskiria nuo Ka-50, tik nosigalyje įmontuota FLIR sistema ir prietaisų skydas modifikuotas taip, kad prietaisų parodymus galima būtų gerai matyti ir naktį. TV ekranas sujungtas su Škval elektro-optiniu taikymosi kompleksu dabar papildytas dar viena naujove, nuo šiol jis vaizduoja ir šiluminio sensoriaus siunčiamus duomenis. Škval kompleksas naudojamas dienos metu, o tamsoje automatiškai persijungia į FLIR sistemą. Dar viena iš naujų sistemų įdiegtų Ka-50N suteikia didelį matymo kampą pilotui leidžiantis naktį. FLIR sistemos tikslas yra surasti taikini ir jo sekimas, bet ji visiškai netinkama skrendant nedideliu aukščiu ir leidžiantis dėl siauro matymo kampo. Škval sistema gali veikti užtikrintai tik šviesiu paros metu, ji gali susekti tanką ir atidengti ugnį į jį esant daugiau nei 8 kilometrų atstumui. Naktį taikinio susekimo ir navigacijos funkcijas perima stiebe įmontuotas radaras ir FLIR sistema, kuri aptinka ir antžeminius, ir ore esančius taikinius.
Navigacijos sistema duomenis apie sraigtasparnio buvimo vietą gauna iš GLONASS ir NAVSTAR palydovų. Sraigtasparnis turi taktinės informacijos keitimosi sistemą. Naujas spalvotas, skystujų kristalų ekranas lakūno kabinoje rodo skaitmeninį vietovės žemėlapį. Dar viena naujovė, įdiegta KA-50, yra sistema kuri tam tikro taikinio duomenis perduoda skaitmeniniai komunikaciniai sistemai, kuri išplatina taikinio koordinates kitiems sraigtasparniams. Ši sistema leidžia atakuoti taikinį vizualiai nematant jo.
Lyginant su panašiais sraigtasparniais ( “Apache“, “Comanche“, “Rodivalk“ ) KA-50 lenkia konkurentus greičiu, manevringumu, piloto apsauga, gikluotės gausa ir jos patikimumu. Vieną iš silpnųjų Juodojo Ryklio pusių laikoma tai, kad jį valdo tik vienas pilotas. Manoma, kad vienam pilotui sunku vienu metu valdyti sraigtasparnį ir tuo pat metu kautis. Bet KA-52 šita broblema jau išspręsta. Pagal naudingumo kooficientą – kaina ir sraigtasparnio savybės – konkurentus palieka toli užnugaryje ir taip įrodydamas, kad KA-50 ir KA-52 yra vieni geriausių karinių sraigtasparnių pasaulyje.

usų karinis sraigtasparnis KA-52 (Aligator) debiutavo 1996 metais Indijoje tarptautineje parodoje, ir sukėlė sensaciją.KA-52 sukurtas KA-50 pagrindu. Konstruktoriai pasistengė, kad tona pasunkejęs sriagtasparnis neprarastų unikalių KA-50 (Juodojo Ryklio) skrydžio ir kovos savybių. Vienas iš skirtumų yra tas, kad KA-50 yra venvietis, o KA-52 – dvivietis sraigtasparnis ir šis patobulinimas pagerina sraigtasparnio kovines savybes
KA-52 sukurtas atakuoti antžeminius taikinius, tankus ir aviaciją, vykdyti žvalgybines operacijas, ir taip pat gali būti panaudotas kaip komandinis postas sraigtasparnių grupei. Dabar jis geriau atrodo už KA-50 naktinėje kovoje, gali dirbti grupėje, pastoviam kontakte su antžeminiais komandiniais taškais. Šis sraigtasparnis pirma kartą pasaulineje praktikoje gali kaip lygus su lygiu kovoti prieš aviaciją. KA-52 ginkluotė tokia pati kaip ir KA-50. Aligatorius gali vykdyti operacijas bet kokiu oru, dieną ir naktį. Jis taip pat gali būti naudojamas ir kaip laivo sraigatasparnis. Jame taip pat yra įmontuota katapultapulta- vimosi sistema. Aligatorius turi didesnį naudingumo koficientą:jis gali būti naudojamas kaip mokomasis sraigtasparnis, kaip sraigtasparnių grupės koordinatorius, ir gali būti koviniu sraigtasparniu.
Tuo tarpu KA-50 yra griežtai tik kovinis sraigtasparnis. Todėl ir jo kaina yra didesnė, pagal kai kuriuos informacijos šaltinius ji yra apie $20 000 000. Bet net ir tokia kaina leidžia šiam sraigtasparniui pagal naudingumo ir kainos santykio kooficienta stipriai pralenkti konkurentus.
Matmenys
Ilgis su besisukančiu sraigtu 15,9 m
Bendras aukštis 4,9 m
Sparnų ilgis 7,3 m
Pagrindinio sraigto skersmuo 14,5 m
Svoris
Tuščio sraigtasparnio 7692 kg
Normaliai pakrauto 9800 kg
Maksimaliai pakrauto 10800 kg
Standartinės ginkluotės 610 kg
Maksimalios gikluotės 1811 kg
Varikliai
2 x TV3-117VMA 2 x 2200 a.j.
Skrydžio Duomenys
Maksimalus greitis 350 km/h
Maksimalus nėrimo greitis 390 km/h
Patruliavimo greitis 270 km/h
Pakilimo aukštis 4000 m
Maksimalus pakilimo aukštis 5500 m
Vertikalaus kilimo greitis 2500 m aukštyje 10 m/s
Sridimo nuotolis esant normaliai ginkluotei 460 km
Persikelimo nuotolis 1160 km

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *